انیمیشن 3d روشی است که برای تولید تصاویر دیجیتالی متحرک استفاده می شود. به اصطلاح تصاویر تولید شده توسط رایانه شامل صحنه های استاتیک و تصاویر پویا هستند، در حالی که انیمیشن رایانه فقط به تصاویر متحرک اشاره دارد. انیمیشن مدرن رایانه ای معمولاً از گرافیک رایانه های سه بعدی استفاده می کند تا انیمیشن ایجاد شود.
به بیان ساده تر انیمیشن 3d هنر استفاده از حرکت برای ایجاد شخصیت ها، وسایل نقلیه، مدل های صنعتی و موارد دیگر در برنامه های تلویزیونی، فیلم ها و بازی ها است. هنرمندان 3d کار اغلب به منظور ایجاد و ارائه مدل آماده انیمیشن باید چندین مرحله را در پیش بگیرند تا به نتیجه برسند.

Tir6e 1024x819 - انیمیشن سه بعدی 3D  در تبلیغاتی صنعتی

به عنوان مثال، برای اینکه در انیمیشن 3d به یک شخصیت ویژگی های شخصیتی و حرکات مناسب داده شود، انیماتور ها معمولا از یک مدل زنده برای تقلید ویژگی های شخصیتی آن استفاده می کنند. در طی مراحل تقلب، به شخصیت ها استخوان بندی و وزن های پوستی، داده می شود تا با روش های خاصی حرکت کند.
انیماتورها وظیفه وزن دادن به اشیاء و زمان بندی را دارند که نتیجه آن احساس شیء مورد نظر در جهانی است که ما در آن زندگی می کنیم. یک نمونه عالی از آن می تواند فیلم های انیمیشنی باشد که در دنیا ساخته شده است. اگرچه انیمیشن 3d در دنیای خیالی اتفاق می افتد، اما حرکات بدن و چهره بسیار روان و واقع بینانه است و باعث می شود بینندگان بخندند و احساساتی شوند.
انیمیشن 3d همچنین می تواند به یک گرافیست مجازی اجازه دهد تا بدون استفاده از بازیگران، قطعات گران قیمت و یا دوربین های حرفه ای فیلمبرداری، چنین محتوایی را تولید کنند.
همانطوری که گفته شد، ارتباطات تصویری اثرگذار برای هر صنعتی در عصر حاضر یک پوئن مثبت تلقی می شود، با گسترش و پیشرفت صنعت در زمینه رسانه، معمولا شرکت های بزرگ و برند های نام آور برای تبلیغ و نیز گسترش فعالیت هایشان، کار خود را با جذب رسانه های دیجیتال آغاز می کنند. در این زمینه انیمیشن 3d راهکاری عالی برای تحقق آرزوها به شمار می رود. برخی از موارد را نمی توان در ویدیو ضبط کرد. اینجاست که انیمیشن 3d قدرت خود را نشان می دهد.

014 1024x683 - انیمیشن سه بعدی 3D  در تبلیغاتی صنعتی

بیشترین کاربرد انیمیشن 3d عبارت است از:
 بخش آموزش
 صنعت سرگرمی
 صنعت تبلیغات
 بازاریابی
 تجسم علمی (پروژه های علمی)
 هنر
 صنعت بازی
 شبیه سازی
 صنعت خرده فروشی
 صنعت معماری و مهندسی

تفاوت های بین انیمیشن صنعتی و انیمیشن 3d

تفاوت آنچنانی بین انیمیشن صنعتی و انیمیشن 3d وجود ندارد، تفاوت ها تنها در جزئیات و محتوای کار است. همه ما می توانیم تفاوت بین تماشای یک فیلم انیمیشن صنعتی و یک فیلم انیمیشن 3d مربوط به کار های هنری را را درک کنیم. بیشتر ما می دانیم که انیمیشن های صنعتی اکثرا در حوزه تبلیغات و نیز برای درک واقعی یک شیء مورد استفاده قرار می گیرد.
انیمیشن 3d از بدو شروع تا کنون به طرز چشمگیری تکامل یافته است. بیشتر انیمیشن ها با استفاده از تصاویر CGI یا تصاویر تولید شده توسط رایانه ساخته می شوند. معمولا اثر انیمیشن با جابجایی تصاویر به صورت متوالی و پشت سر هم به دست می آید. تفاوت بین دو تصویر متوالی به حداقل می رسد تا چشم انسان نتواند تصاویر را تشخیص دهد.
بیشتر افراد انیمیشن 3d را فقط برای سرگرمی می شناسند. با این حال، اگر ما در زمینه های مختلف به کاربردهای انیمیشن نگاه کنیم، انیمیشن امکانات بی پایانی دارد. حضور و نقش انیمیشن در زندگی ما بسیار بیشتر از آنچه است که به نظر می رسد. انیمیشن از طریق حالت های مختلف مانند فیلم های کوتاه و بلند، جلوه های ویژه، گرافیک حرکت و غیره در دسترس ما انسان ها قرار گرفته است.
با این همه ویژگی انیمیشن 3d را می توان شاخه ای منحصر به فرد از فناوری دانست که می تواند ارزش زیادی را برای تعدادی از فعالیت های تجاری و سرگرمی به ارمغان آورد. به دلیل مزایای زیاد انیمیشن ها شاهد استفاده اکثر صنایع از این فناوری در دنیا هستیم.

نقش مدلسازی صنعتی در فعالیت های مبتدی و حرفه ای

این یک واقعیت شناخته شده است که ذهن انسان تمایل زیادی به یادآوری فیلم ها و تصاویر نسبت به اطلاعات متنی دارد. از انیمیشن 3d و مدلسازی صنعتی می توان برای اهداف آموزشی و صنعتی به خوبی استفاده کرد و برای ارتقاء سطح کارمندان و حتی کاربران به طور مؤثر استفاده کرد. فیلم های انیمیشن به طور استثنایی باعث افزایش توانایی های کاربران می شوند. گرافیک ها، فیلم های متحرک و ارائه های پویا توسط چندین پورتال و سازمان آموزشی باعث آموزش مفاهیم پیچیده و دشوار بای کاربران می شود.
یکی از بزرگترین صنایعی که به مراتب بیشتر از صنایع دیگر از انیمیشن 3d استفاده می کند، صنعت سرگرمی و بازی است. این صنعت برای اهداف مختلف از انیمیشن استفاده می کند. شاید، گرافیک های رایانه ای در مقایسه با هر هدف دیگری بیشتر برای سرگرمی استفاده شوند. انیمیشن خدمات وسیعی را در حوزه سرگرمی به کاربران ارائه می دهد و به نوعی در هر خانه ای از این تکنولوژی استفاده می شود.
از دیگر حوزه هایی که انیمیشن 3d در آن حرف اول را می زند، صنعت تبلیغات است. مزایای انیمیشن در صنعت تبلیغات کاملاً حیرت انگیز است. تبلیغات همیشه لازم است جدید بوده و متصل به دنیای واقعی باشد. انیمیشن نقش مهمی در ساختن تبلیغات موثر دارد تا بتواند خیال مخاطب را به راحتی جلب کند و مخاطب را برای خرید کالای تبلیغی جذاب کند. استفاده از اینترنت که به سرعت در حال رشد است، بستر جدیدی را به وجود آورد كه در آن از تبلیغات انیمیشن 3d بطور گسترده استفاده می شود و مخاطبان همه گروه های سنی را هدف قرار می دهد. انیمیشن مدت ها است که برای تبلیغات تلویزیونی استفاده می شود. انیمیشن ها تبلیغات را الهام بخش و خنده دار می کنند و همیشه تصور مشتریان را به خود جلب می کنند.

08 767x1024 - انیمیشن سه بعدی 3D  در تبلیغاتی صنعتی
010 - انیمیشن سه بعدی 3D  در تبلیغاتی صنعتی

روش های ایجاد رندر 360 درجه

برای، انیمیشن 3d و رندر 360 درجه می توان از نرم افزارهای مختلفی کمک گرفت. مهم نیست که چه نرم افزاری را ترجیح می دهید از آن استفاده کنید، مسئله مهم این است که کدام نرم افزارها متناسب با پروژه شما عمل می کند و در این زمینه نیازهای شما را پاسخ می دهد.
برای مثال می توان گفت، نرم افزارهایی مانند Maya و  3D max این قابلیت را دارند که از محیط طراحی شده، قطعه طراحی شده و نیز انیمیشن صنعتی رندر 360 درجه تهیه کند. این امکان در نرم افزار های مدل سازی به واسطه افزونه ها اتفاق می افتد و با انجام تنظیمات در محیط نرم افزار شما به راحتی می توانید رندر 360 درجه تهیه کنید.