مدلسازی محصول مروری بر مفاهیم و تعاریف مدلسازی محصول

به طور کلی مدلسازی محصول، فرایند بازنمایی یک شی یا پدیده در دنیای واقعی به عنوان مجموعه ای از معادلات ریاضی است. به طور خاص تر، این اصطلاح غالباً برای توصیف فرایند بازنمایی اشیاء ۳ بعدی در رایانه استفاده می شود. همه نرم افزارهای ۳ بعدی، از جمله اتوکد، تری دی مکس و نرم افزار انیمیشن، مدل سازی را انجام می دهند.

Alina3 1024x768 - مدلسازی محصول ابزار حمایتی در فرآیند طراحی و توسعه محصولات

مدلسازی محصول در مدلسازی محصول یک مدل می تواند در اشکال، اندازه ها و سبک های مختلفی ارائه شود. تأکید بر این نکته مهم است که یک مدل دنیای واقعی نیست بلکه صرفاً یک ساختار انسانی است که به ما در درک بهتر سیستم های دنیای واقعی کمک می کند. بطور کلی همه مدل ها دارای یک ورودی اطلاعات، یک پردازنده اطلاعات و یک نتیجه از نتایج مورد انتظار هستند.
ویژگی های اصلی و مشترک در توسعه مدلسازی محصول این است که:
 باید فرضیات ساده ای ایجاد شود
 شرایط مرزی یا شرایط اولیه باید مشخص شود
 دامنه کاربرد مدل باید درک شود
مدلسازی محصول برای مدل های مفهومی، مدل های کیفی است که به برجسته سازی اتصالات مهم در سیستم ها و فرآیندهای دنیای واقعی کمک می کند. آنها به عنوان اولین قدم برای توسعه مدل های پیچیده تر مورد استفاده قرار می گیرند.
منظور از مدل تجسم در مدلسازی محصول، یعنی هر چیزی است که به شما کمک کند تصور کنید که چگونه یک سیستم کار می کند. یک مدل تجسم می تواند یک پیوند مستقیم بین داده ها و برخی از خروجی های گرافیکی یا تصویر باشد یا می تواند به صورت سری با برخی از مدل های دیگر در ارتباط باشد تا بتواند خروجی آن را به یک قالب بصری مفید تبدیل کند؛ مانند تصاویر تک بعدی، دو بعدی و سه بعدی همچنین، پوشش های نقشه، انیمیشن ها هستند.

017 1024x1024 - مدلسازی محصول ابزار حمایتی در فرآیند طراحی و توسعه محصولات

مدلسازی محصول جایگاه مدلسازی محصول در فعالیت های مبتدی و حرفه ای طراحی
مدلسازی محصول را باید در مراحلی از توسعه محصول جستجو کرد که فرایند طراحی محصول در آنها به عرصه ی تجسم سه بعدی (تجسم فیزیکی) گام نهاده باشد. به طور معمول مدل سازی محصولات از مرحله ی طراحی آغاز می شود و در مرحله های بعدی طراحی جزئیات گسترش می یابد.
صنایع بسیاری در دنیا هستند که به مدلسازی محصول وابسته اند مانند:
 دریایی و دریایی
 حمل و نقل
 انرژی، انرژی جایگزین و آب و برق
 اتوماسیون
 تجهیزات صنعتی
 منابع طبیعی، معدن، نفت و گاز
 فرآیندهای تولید
 مهندسی و کارهای عمرانی
 معماری و ساخت و ساز
 کالاهای مصرفی و خرده فروشی
 فناوری پیشرفته
 علوم زیستی
 هوافضا و دفاع

010 - مدلسازی محصول ابزار حمایتی در فرآیند طراحی و توسعه محصولات

انیمیشن صنعتی مدلسازی محصول نقشی پر رنگ در این صنایع دارد. برای اینکه این بستر رسانه ای و اجتماعی این روزها برای بسیاری از مشاغل مهیا شده است. تا از آن در زمینه تبلیغات و خیلی از موارد دیگر استفاده شود. مدلسازی محصول در زمینه تولید، انیمیشن صنعتی، رندر 360 درجه و مدلسازی صنعتی، کمک فراوانی به این صنایع می کند و به نوعی اساس و پایه آن نیز تلقی می شود.
همانطوری که می دانید تبلیغات حرفه ای و خلاقانه موثر ترین روش جهت معرفی صنایع و تجارت های در حال توسعه است، برای همین می توان گفت مدلسازی محصول صنعتی نقشی پر رنگ در این زمینه ایفا می کند. به طوری که مدیران با شناخت آن و نحوه استفاده آن برای تبلیغات محصولاتشان می توانند تجارت شان را توسعه دهند و به پیشرفت برسند.
در کشور ما شرکت های بسیاری در زمینه مدلسازی محصول فعالیت می کنند؛ اما شرکت بسی گرافیک بستر خیلی خوبی را در این بین برای مخاطبان خود مهیا کرده است. این شرکت با داشتن نیروی متخصص و مجرب توانسته طیف گسترده ای انیمیشن صنعتی، رندر 360 درجه و … را برای، بسیاری از صنایع تولید کند.
برای دسترسی به شرکت بسی گرافیک و گرفتن مشاوره در این زمینه می توانید به صورت اینترنتی به وب سایت آن مراجعه کنید تا از خدمات بسی گرافیک نهایت استفاده را داشته باشید.

014 1024x683 - مدلسازی محصول ابزار حمایتی در فرآیند طراحی و توسعه محصولات

نقش مدلسازی صنعتی در فرآیند طراحی و توسعه محصولات

مدلسازی محصول ابزار دقیق و یک روش مؤثر برای بررسی جریان های سیال برای طراحی مهندسی هستند. برای بهینه سازی و همچنین طراحی تجهیزات و فرایندها، مدل های دیجیتالی غالباً با مدل های محاسباتی سیال دینامیک همراه هستند. نقش مدلسازی محصول در فرآیند طراحی و توسعه محصولات بسیار حائز اهمیت است. به خصوص در عصری که ارتباطات و دیجیتال حرف اول را می زند.
کارشناسان پیشنهاد می کنند که از طریق فرایند خدمات مدلسازی محصول، تولید کنندگان می توانند هر بار که از یک محصول استفاده می کنن، تجربه ای بسیار رضایت بخشی را اختیار مشتریان خود قرار دهند.
انیمیشن صنعتی طراحان صنعتی اغلب جنبه های محصول را با هدف تعامل و ایجاد ارتباطات عاطفی با کاربر ایجاد می کنند. طراحان تمام جوانب عملکرد، تناسب و فرم را در حین بهینه سازی با یکدیگر ادغام می کنند تا اطمینان حاصل شود که کاربر بهترین تجربه را از محصول دریافت نماید، آنها همچنین مدلسازی محصول را به صورت طرح های بصری جذاب ارائه می دهند.
امروزه، با این حال، طراحان صنعتی که در زمینه مدلسازی محصول فعالیت می کنند، با چالش های بیشتری نسبت به گذشته روبرو هستند، مانند آنچه اکنون تولید کنندگان با رقابت بیشتر و چرخه های توسعه سریعتر روبرو هستند. در عین حال، اهمیت بیشتری به کاربران داده می شود و رقابت در بازار جهانی به طور قابل ملاحظه ای رو به افزایش است. در این دنیای دیجیتالی که به سرعت در حال گسترش است، تیم های مهندسی و طراحی از لحاظ جغرافیایی گسترده تر شده اند.

013 1024x768 - مدلسازی محصول ابزار حمایتی در فرآیند طراحی و توسعه محصولات
011 1024x683 - مدلسازی محصول ابزار حمایتی در فرآیند طراحی و توسعه محصولات

مهمترین کاربرد مدلسازی محصول در ایجاد انیمیشن صنعتی و رندر ۳۶۰ درجه چیست

مدلسازی محصول نقش بسیار مهمی در ایجاد انیمیشن صنعتی و رندر ۳۶۰ درجه دارد، به طوری که اغلب پروژه های ساخت انیمیشن و رندرینگ قبل از ساخت نیاز به طراحی و مدلسازی دارند. این که آیا شما قصد دارید یک کارخانه صنعتی مانند پالایشگاه یا یک کارخانه را به نمایش بگذارید، یا دوست دارید یک محصول / تجهیزات جدیدی را که شرکت شما توسعه داده است نشان دهید، باید مدلسازی محصول را مد نظر بگیرید و از آن استفاده کنید.
برای اینکه بتوانیم در زمینه تولید انیمیشن صنعتی و مدلسازی صنعتی عملکرد بهتری داشته باشیم، نیاز است تا با مدل سازی خوب آشنا شویم، مدلسازی اجزای انیمیشن توسط نرم افزارهای سه بعدی و دو بعدی مانند Maya انجام می شود. برای این کار نیاز است که تخصص لازم را در زمینه طراحی و مدل سازی داشته باشید. تا مدلسازی محصول شما با کیفیت بالایی به دست آید.