رندر صنعتی سه بعدیابزار های مخصوص رندر قطعات صنعتی

رندر قطعات صنعتی و بیان بصری بخشی جدایی ناپذیر از دنیای دیجیتال ما است. این ابزار درواقع تصاویر دقیق تر، واقع بینانه تر و غنی تر را که با سیستم تصویری انسان هماهنگی خوبی دارند در اختیار ما قرار می دهد و در بین صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند. به عنوان مثال، تصاویر رندر از انیمیشن صنعتی، مدلسازی صنعتی، تحقیقات پزشکی، اکتشافات ژئوفیزیک، تصاویر متحرک، طراحی محصول و کیهان شناسی می تواند به سرعت تصاویر غنی و واقع بینانه ای را برای ما ارائه دهد.

09 833x1024 - اهمیت رندر قطعات صنعتی

رندر صنعتی سه بعدیحال بهتر است تعریف دقیق تری از رندر قطعات صنعتی داشته باشیم. ارائه تصویر بر اساس داده های بعدی از مدل 2D یا 3D (مدل هایی که به صورت دسته جمعی می توانند در یک صحنه باشند) با استفاده از برنامه های رایانه ای را می توان رندر نامید. معمولا صحنه هایی که رندر از آن تهیه می شود، شامل اشیاء تعریف شده با یک زبان و ساختار یکسان هستند مانند هندسه، بافت، روشنایی و سایه است. بعد از این مرحله داده های موجود در یک پروژه به یک برنامه رندر منتقل می شود تا پردازش شود و به یک تصویر دیجیتال یا تصویر گرافیکی ایجاد شود.
گرچه جزئیات فنی و روش های ارائه برای رندر قطعات صنعتی، متفاوت است، اما نتیجه کار تولید یک تصویر 2D از یک صحنه سه بعدی است، رندرینگ در معماری، بازی های ویدئویی، شبیه سازها، جلوه های بصری فیلم یا تلویزیون و تجسم طراحی مورد استفاده قرار می گیرد که هر کدام از آنها ویژگی ها و تکنیک های مختلفی برای رندرینگ صحنه های خود دارند.
رندر قطعات صنعتی به عنوان یک محصول، انواع مختلفی را شامل می شود. برخی از رندرها در بسته های بزرگتر مدل سازی و انیمیشن ادغام شده ان، برخی مستقل هستند، بعضی دیگر در پروژه های منابع آزاد به کار می روند. معمولا اساس رندرینگ مبتنی بر ترکیب رشته های مرتبط با: فیزیک، هنرهای تجسمی، ریاضیات و توسعه نرم افزار است.
از معروف ترین افزونه های مخصوص رندر قطعات صنعتی می تواند به موارد زیر اشاره کرد:
 V-Ray
 Vue xStream
 Krakatoa
 AUTODESK REVIT
 MAXWELL
 BLENDER
 OCTANE RENDER
 CORONA
 LUMION 3D

Tire3 1024x819 - اهمیت رندر قطعات صنعتی

انیمیشن صنعتیرابطه رندر قطعات صنعتی با رندر 360 درجه

رندر 360 درجه که به اصطلاح به واقعیت مجازی 360 درجه نیز معروف شده، در واقع یک شبیه ساز بصری از یک محیط تغییر یافته، تقویت شده یا جایگزین شده است که به کاربران این اجازه را می دهد تا با یک صحنه 360 درجه روبرو شود و به آنها این امکان را می دهد تا دقیقاً همانطور که می توانند در زندگی واقعی به اطراف خود نگاه کنند، در رندر 360 درجه نیز این کار را انجام دهند. این ابزار در سال های اخیر باب میل تولید کنندگان قطعات صنعتی بوده و گویا این ابزار کمک فراوانی به رندر قطعات صنعتی کرده است.
به همین دلیل در سال های اخیر اکثر پروژه های مورد نیاز صنایع توسط این ابزار طراحی و ساخته شده اند. رندر قطعات صنعتی، بدون شک، سهم بسیار بالایی در تبلیغات قطعات و محصولات صنعتی داشته است. برای اینکه این نوع رند امکاناتی زیادی را در اختیار، طراحان و مشتریان برای آزمایش در یک محیط مجازی فراهم ساخته است. این ابزار با امکاناتی که دارد، در تصمیم گیری بهتر برای انواع پروژه ها کمک شایانی می کند.

Tire 1024x819 - اهمیت رندر قطعات صنعتی

همانطوری که می دانید اکثر نرم افزارهای مورد نیاز برای رندر قطعات صنعتی، مدلسازی قطعات صنعتی، انیمیشن صنعتی و نیز رندر 360 درجه به صورت رایگان در اختیار طراحان قرار گرفته است. به عنوان مثال افزونه VRAY، مسلما این افزونه به عنوان قویترین نرم افزار در رندرینگ و نقطه اوجی در معماری شناخته می شود. این افزونه قطعا یکی از بهترین و نرم افزار های نورپردازی و رندرینگ است. این افزونه از مزیت های بسیار مهم برخوردار است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 کیفیت بسیار خوب رندر قطعات صنعتی
 انعطاف پذیری فوق العاده
 در دسترس بودن متریال های آماده و آبجکت ها و پروژه های متریال دهی و نورپردازی شده با این موتور
 فراگیری نسبتا آسان
 بروزرسانی و پشتیبانی منظم
 امکان استفاده از صحنه های آماده پردازی شده
 امکان ذخیره تنظیمات انجام شده جهت استفاده سریع دوباره
 پشتیبانی از نورهای پرتال
 دوربین فیزیکال با قابلیت های دوربین های دنیای واقعی
 رندر baiased و unbaiased، فیزیکال و غیر فیزیکال و قابلیت ترکیب این دو با هم
 پشتیبانی opencl در gpu رندرینگ
 در دسترس بودن هم به صورت پلاگین برای طیف وسیع از نرم افزار ها و هم به صورت standalone جهت رندر خروجی نرم افزار های دیگر

رندر صنعتی سه بعدیمدلسازی صنعتی و مهمترین کاربرد آن

دنیای طراحی مجازی برای صنایع از جمله خودرو، هوانوردی، فقط چند نمونه از صنایعی هستند که به رندرینگ تکیه دارند. عملکرد و مقیاس پذیری نه تنها برای تجسم علمی بلکه برای کاربردهای تجسم سینمایی و حرفه ای نیز مهم است. رندر قطعات صنعتی با کیفیت بالا می تواند به شرکت ها و کارخانه دارن کمک کند تا از ایرادات قطعات خود قبل از ساخت با خبر شوند و نیز نقاط قوت کار خود را به خوبی بشناسند.
برای اینکه بتوانیم از قطعات صنعتی رندر با کیفیت عالی بگیریم باید اول تخصص این کار را داشته باشیم، از اصول طراحی، مدلسازی و رندرینگ سر دربیاوریم و مهمتر از همه ابزار لازم برای این کار را داشته باشیم؛ اما اگر شما توانایی این کار را ندارید جای هیچ گونه نگرانی نیست، برای اینکه شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند و شما با مراجعه این مراکز می توانید به راحتی و با کمترین قیمت رندر قطعات صنعتی خود را بگیرید.
به عنوان مثال در این زمینه می توان، شرکت بسی گرافیک را معرفی کرد، شرکت بسی گرافیک به بهترین حالت ممکن می تواند شما را در رسیدن به اهدافتان پشتیبانی کند. تیم طراحی این شرکت قادر است در کمترین زمان و با حداقل هزینه رندر قطعات صنعتی شما انجام دهد.

019 1024x1024 - اهمیت رندر قطعات صنعتی
020 1024x1024 - اهمیت رندر قطعات صنعتی

رندر صنعتی سه بعدیمهمترین ویژگی انیمیشن صنعتی و رندر سه بعدی

انیمیشن صنعتی و رندر سه بعدی راهکاری عالی در زمینه تجسم مفاهیم دشوار و همچنین بهترین گزینه برای برقراری ارتباط آسان با موضوعات پیچیده مانند قطعات هواپیما، موتور جت جنگی، موتور خودرو، قطعات ماشین آلات سنگی و هر وسیله صنعتی و هنری دیگر است که انسان بدون این ابزار اماکن برقراری ارتباط آسان با این محصولات را ندارد. با استفاده از ارتباطات بصری جذاب و امروزی مانند رندر قطعات صنعتی، ما حتی انتزاعی ترین مفاهیم را به صورت واضح به نمایش می گذاریم و به طور مختصر پیام های اصلی را به مخاطب خود می رسانیم.