انیمیشن صنعتی طراحی سه بعدی کجاها کاربرد دارد

طراحی سه بعدی در دنیای امروزی، یعنی فرآیند استفاده از نرم افزار برای ایجاد یک نمایش ریاضی از یک شی یا شکل ۳ بعدی. شیء ایجاد شده یک مدل سه بعدی نامیده می شود و این مدل های ۳ بعدی برای طراحی کامپیوتری استفاده می شود. طراحی سه بعدی در صنایع مختلف برای کمک به هنرمندان در شکل گیری، برقراری ارتباط، مستند سازی، تجزیه و تحلیل و نیز برای به اشتراک گذاری ایده های خود استفاده می شود.

render material 1024x1024 - مهمترین کاربرد طراحی سه بعدی

رندر صنعتی سه بعدیطراحی سه بعدی در صنایع تولیدی، معماری، ساختمان، مدلسازی صنعتی، ساخت و ساز، رسانه و سرگرمی مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر بگویم، شما قطعا فیلم های تلویزیونی و سینمایی که به صورت انیمیشن ساخته شده اند را دیده اید. اینها با نرم افزار مدل سازی و طراحی ساخته شده اند. نرم افزار مدل سازی سه بعدی برنامه ای است که باعث می شود یک طراح بتواند از اشیاء دیجیتالی پیچیده و دقیق سه بعدی در زمینه شغلی خود استفاده کند. تصاویر ایجاد شده با این نوع نرم افزار ها می توانند به همان اندازه واقعی باشند که طراح آن بخواهد.
نرم افزارهای طراحی سه بعدی مختلفی در دنیا وجود دارد که هر کدام از آنها ابزارهای متفاوتی برای طراحی سه بعدی ارائه می دهند و برخی از آنها بهتر از بقیه در طراحی با سبک های خاص عمل می کنند. به گفته استپل، CAD” معمولاً برای مواردی که از نظر صنعتی کاربرد دارند، مانند طرح های معماری یا مدلسازی صنعتی، استفاده می شود. ابزارهای سه بعدی این نرم افزار معمولاً کمی آزادتر هستند، اما می توانند نقشه های بسیار فنی را نیز برای کاربر ارائه دهند.

01 X00R - مهمترین کاربرد طراحی سه بعدی

طراحی سه بعدی از روش های جدید و جالبی برخوردار است که به کاربران کمک می کند مهارت های مهمی مانند تفکر در طراحی، حل مسئله و تحلیل انتقادی را توسعه دهند. نه تنها این نوع طراحی بسیار جالب است بلکه یک نوع مهارت نیز به شمار می رود که می تواند منجر به ایجاد یک شغل در زمینه های مختلفی شود. از ساخت بلندترین آسمان خراش های جهان گرفته تا طراحی انیمیشن صنعتی.

طراحی سه بعدی 3D دلیل پیش نیاز بودن طراحی سه بعدی بر مدلسازی صنعتی چیست

طراحی سه بعدی در ابتدایی ترین شکل خود، یعنی ایجاد یک شیء که دارای سه بعد (ارتفاع، عرض، طول) است. خروجی طرح های سه بعدی می تواند از آسمان خراش گرفته تا اتومبیل های برقی باشد، حتی یک شخصیت انیمیشن که ممکن است در یک فیلم مشاهده کنیم را نیز شامل می شود.
پس طراحی سه بعدی اولین کاری است که یک طراح و یا یک انیماتور باید با آن آشنا باشد تا بتواند پیچیده ترین و سخت ترین شکل ها را طراحی کند. طرح های سه بعدی به نوعی پیش نیاز بیشتر رشته هایی است که با مدلسازی سروکار دارند مانند؛ مدلسازی صنعتی، انیمیشن صنعتی، مدل سازی معماری و …
کاربران برای یادگیری طراحی سه بعدی نیاز به کلاس های ویژه ای دارند. امروزه با وجود نرم افزارهای متعدد در این حیطه و رشد چاپ سه بعدی، فرایند تبدیل یک ایده در ذهن شما به یک جسم فیزیکی می تواند در مدت زمان چند دقیقه یا چند ساعت، به طول انجامد.
نمونه سازی سریع طراحی سه بعدی امکان آزمایش فرضیه، ارزیابی و انجام اصلاحات لازم را در مراحل اولیه طراحی به شما می دهد و موجب صرفه جویی در وقت، منابع و هزینه های ارزشمند می شود. این انقلاب مهندسی در حال دگرگونی اکثر مشاغل مانند تولید، سرگرمی، مهندسی و موارد دیگر است.
طراحی سه‌بعدی نه تنها نقطه‌ی ورود به انواع زمینه‌های کاری است، بلکه کاربران مهارت هایی یاد می گیرند که می توانند اهداف و ایده های خود را در کوتاه ترین زمان به واقعیت تبدیل کنند و آنها را توسعه دهند.

مهمترین پیش نیاز های طراحی سه بعدی

برای اینکه بتوانید با اصول دقیق طراحی سه بعدی آشنا شوید، بهتر است قبل از اقدام به این کار با پیش نیاز های آن آشنا شوید. از جمله پیش نیاز های مهم آن عبارتند از:
 ریاضی
 هنرهای تجسمی
 اصول طراحی فنی
 شناخت و نحوه استفاده از نرم افزار های مخصوص طراحی سه بعدی
 و …
طراحی سه بعدی 3Dهمانطوری که می دانید فرایند مدل سازی به عنوان یک بخش از طراحی سه بعدی شناخته شده است. افزایش سریع استفاده و کاربرد مدل سازی رایانه در دهه گذشته به دلیل افزایش توانایی رایانه های رومیزی اتفاق افتاده است. خیلی از صنایع اکنون مجموعه ای از ابزارهای قدرتمند مدل سازی و شبیه سازی مبتنی بر رایانه را در اختیار دارند و از این موارد استفاده گسترده ای انجام می دهند.
طراحی سه بعدی به معمار، پیمانکار و مالک، کارخانه دار، کمک می کند تا جلوه ساخت نهایی محصول خود را پیش بینی کرده و از منظره ها، زمین ها و سایر عناصر استفاده کنند. مدل های سه بعدی صنعتی می توانند به طراحان در برقراری ارتباط مؤثر با مالک کمک کنند، از نتایج مطلوب اطمینان حاصل کرده و از اجرای گران پروژه جلوگیری کنند.
طراحی سه بعدی می تواند یک مدل مونتاژ / تک مفهومی تک رنگ یا مدل های کاملاً رنگی و با جزئیات بالا باشند. مدل های صنعتی می توانند نمای بیرونی قطعه یا طرح و طراحی داخلی یک قطعه و یک وسیله صنعتی را نشان دهند؛ و هزارن ویژگی دیگر که به کمک طراحی سه بعدی برای ما ایجاد می شود.

001 Camera 4 1024x1024 - مهمترین کاربرد طراحی سه بعدی
012 1024x683 - مهمترین کاربرد طراحی سه بعدی

طراحی صنعتی کاربرد طراحی سه بعدی در ایجاد انیمیشن صنعتی و رندر 360 درجه

طراحی سه بعدی در صنایع مختلفی کاربرد دارد، از جمله مهمترین این صنایع می توان به انیمیشن صنعتی و رندر ۳۶۰ درجه اشاره کرد. شما در نهایت بعد از طراحی اولیه یعنی سه بعدی وارد فاز دوم طراحی می شوید و محصول طراحی شده را برای استفاده و ارائه به کاربران خود توسط نرم افزار های مخصوص به صورت واقعی در می آوریم تا بتوان از آن در ایجاد انیمیشن صنعتی و نیز رندر ۳۶۰ درجه استفاده کرد.
طراحی سه بعدی تبدیل شده به انیمیشن و یا رندر ۳۶۰ درجه می تواند برای اهداف دیگری به غیر از سرگرمی نیز استفاده شود. از فناوری واقعیت مجازی می توان در اکثر آموزش هایی که شامل یک محیط فیزیکی، از جمله آموزش خلبانی و رانندگی، جراحی و کاوش در زیر زمین و اکتشاف از طریق ربات های کنترل از راه دور استفاده کرد.
برای آشنایی بیشتر در این زمینه می توانید به وب سایت شرکت بسی مراجعه کنید تا ضمن دریافت مشاوره از کادر مجرب این شرکت، از دیگر خدمات آنها نیز بهره مند شوید.