رندر صنعتی سه بعدیرندر 360 درجه چیست؟

رندر 360 درجه (واقعیت مجازی 360 درجه) یک شبیه سازی بصری از یک محیط تغییر یافته، تقویت شده یا جایگزین شده است که کاربر را احاطه کرده است و به آنها امکان می دهد دقیقاً همانطور که می توانند در زندگی واقعی به اطراف خود نگاه کنند، در رندر 360 درجه نیز به آن دسترسی داشته باشند.

01 X00R - مهمترین ویژگی رندر 360 درجه چیست؟

رندر صنعتی سه بعدیرندر 360 درجه می تواند برای اهداف دیگری به غیر از سرگرمی نیز استفاده شود. از فناوری واقعیت مجازی می توان در اکثر آموزش هایی که شامل یک محیط فیزیکی، از جمله آموزش خلبانی و رانندگی، جراحی و کاوش در زیر زمین و اکتشاف از طریق ربات های کنترل از راه دور استفاده کرد.
انواع مختلفی از ز وجود دارد، از جمله فیلم های زنده و قبلاً ضبط شده یا بازی های سه بعدی رندر شده در زمان واقعی و تصاویر گرافیکی رایانه ای از پیش ارائه شده. معمولا برای رویدادهای ضبط شده در دنیای واقعی، برای ضبط محیط اطراف به تعدادی دوربین نیاز است. در حالی که این نوع رندر توسط چندین نفر با استفاده از دوربین های بی نظیر قابل تقلید است.
اگرچه سخت افزارهای مورد نیاز برای ایجاد رندر 360 درجه سالهاست وجود دارد، اما فناوری های مورد نیاز برای کاربران تا همین اواخر وجود نداشته است؛ اما با پیشرفتی که در این زمینه به وجود آمده، کاربران قادر هستند از این امکانات در هر مکانی استفاده کنند.
بدون شک، رندر 360 درجه سهم بسیار بالایی در معماری، طراحی، مدلسازی صنعتی و انیمیشن صنعتی دارد. این نوع رند امکاناتی زیادی را برای معماران، طراحان و مشتریان برای آزمایش در یک محیط مجازی فراهم ساخته است. این ابزار با امکاناتی که دارد، در تصمیم گیری بهتر برای انواع پروژه ها کمک شایانی می کند.
البته ناگفته نماند که برای، رندر 360 درجه می توان از نرم افزارهای مختلفی کمک گرفت. مهم نیست که چه نرم افزاری را ترجیح می دهید از آن استفاده کنید، مسئله مهم این است که کدام نرم افزارها متناسب با پروژه شما عمل می کند و در این زمینه نیازهای شما را پاسخ می دهد.
انیمیشن صنعتیبرای مثال می توان گفت، نرم افزارهایی مانند Maya و 3D max این قابلیت را دارند که از محیط طراحی شده، قطعه طراحی شده و نیز انیمیشن صنعتی رندر 360 درجه تهیه کند. این امکان در نرم افزار های مدل سازی به واسطه افزونه ها اتفاق می افتد و با انجام تنظیمات در محیط نرم افزار شما به راحتی می توانید رندر 360 درجه تهیه کنید.

Tire2 1024x819 - مهمترین ویژگی رندر 360 درجه چیست؟
08 767x1024 - مهمترین ویژگی رندر 360 درجه چیست؟

رندر 360 درجه در انیمیشن صنعتی چه کاربردی دارد؟

رندر 360 درجه در صنایع مختلف کاربرد دارد، از مهمترین این صنایع می توان به رندر انیمیشن صنعتی و مدل سازی قطعات صنعتی اشاره کرد. برای بیان اهمیت این موضوع باید گفت که غول های فنی مانند گوگل، فیس بوک، HTC و سامسونگ از مدت ها پیش بر روی این ابزار سرمایه گذاری کلانی کرده اند. این امکان برای آیندگان وجود دارد که واقعیت های مجازی در آینده بخشی از زندگی آنها شود.
متداول ترین بازار ارائه رندر 360 درجه در حال حاضر، در خدمت معماری و طراحی صنایع است. معماران و طراحان از پانوراماهای 360 درجه ای استفاده می کنند تا قبل از ساختن پروژه، مشتریان از طریق این فضا با مدل خود آشنا شوند. علاوه بر این، این ابزار کمک زیادی به طراحان، سازندگان، فروشندگان و مشتریان در گرفتن املاک و مستغلات دارد، این ابزار آنها را قادر می سازد تا تصویر بزرگی را بدون تحریف بسیار کمتر مشاهده کنند.
انیمیشن صنعتیرندر 360 درجه مزایای زیادی برای انسان ها به همراه دارد. استفاده از این ابزار در محصولات شرکت شما می تواند بهره وری را بهینه کند. از آنجا که به بیننده این امکان را می دهند که تصویری گویا در فضایی مجازی کشف کند، فقط یک عکس رندر 360 درجه می تواند چندین عکس را که شما و طراحان خود ممکن است برای آن چندین روز وقت بگذارید در کسری از زمان تولید و در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. در این روش، تصاویر 360 درجه باعث افزایش بهره وری گردش کار برای طراحان، مربیان، دانشمندان، تولید کنندگان، مهندسان، بازاریابان، عکاسان و موارد دیگر شود.
نه تنها به این خاطر، بلکه به دلیل اینکه رندر 360 درجه بیننده را مستقیماً در صحنه قرار می دهد، آنها بهترین روش برای انتقال اطلاعات در مورد جهت، ارتفاع، فاصله، اندازه نسبی، مواد و … هستند. مخاطبان شما می توانند با چرخاندن این تصاویر و کاوش در پروژه شما می توانند، تجربه خود را در مورد محصولات شما افزایش دهند.
همچنین رندر 360 درجه برای طراحی، ساخت انیمیشن، مدلسازی صنعتی، رندر قطعات صنعتی، یک روش عالی برای کمک به شرکت شما در تجسم مواد و درگیری هایی است که به راحتی قابل برنامه ریزی نیستند. این ابزار با اجازه دادن به تیم شما امکان ارزیابی واقعی در مورد مواد، تصمیمات فنی را سریعتر و آسانتر می کند.
شرکت بسی گرافیک در ایران، با ارائه رندر 360 درجه از محیط پروژه شما، به بهترین حالت ممکن می تواند شما را در رسیدن به اهدافتان پشتیبانی کند. تیم طراحان بسی گرافیک و انیماتورهای سه بعدی این شرکت می توانند انواع خدمات سه بعدی از جمله:
 ایجاد رندر 360 درجه از محیط پروژه شما
 ساخت انیمیشن صنعتی با بالاترین کیفیت
 مدلسازی صنعتی برای صنایع مختلف
 رندر قطعات صنعتی با سیستم های حرفه ای
 انجام رندر سه بعدی
 و …

دلیل رندر قطعات صنعتی به صورت رندر 360 درجه چیست؟

رندر 360 درجه به دلیل اینکه نسبت به رندر های معمولی قابلیت بالاتری دارد و نیز ابزاری قدرتمند برای ایجاد تجربیات همه جانبه تعاملی نیز شناخته می شود. به همین منظور طراحان در این عرصه سعی می کنند رندر قطعات صنعتی را به صورت رندر 360 درجه ایجاد کنند.
صنایع زیادی در دنیا وجود دارد که به فناوری رندر 360 درجه نیاز دارند. ممکن است شما بخواهید یک طراحی معماری ایجاد کنید و آن را به برخی از خریداران نشان دهید. یا ممکن است بخواهید یک پرواز آزمایشی ارائه دهید، و هر فعالیت دیگری که به این عرصه مربوط باشد. در هر صورت، صرف نظر از اهداف شما، قبل از ارائه مؤثر، باید حداقل های سخت افزاری ابزار را داشته باشید.

001 Camera 4 1024x1024 - مهمترین ویژگی رندر 360 درجه چیست؟

برای رندر 360 درجه نیاز به نرم افزار های مخصوص کامپیوتری داریم که هر کدام از آنها نیز نیاز به سیستم های متفاوتی دارند، اما برخی از مؤلفه های عمومی که باید آنها را در نظر بگیرید عبارت هستند از:
 CPU (پردازنده شما)
 GPU (کارت گرافیک شما)
 RAM (حافظه سیستم)
 و …

انیمیشن صنعتیمهمترین روش برای مدلسازی صنعتی و رندر سه بعدی مدل ها؟

بهترین روش برای مدلسازی صنعتی و رندر سه بعدی مدل ها، استفاده از نرم افزارهای مخصوص مدل سازی و رندرینگ است. باید گفت که نرم افزارهای مخصوص مدلسازی بخش مهمی از کار مدلسازی صنعتی را انجام می دهند، شرکت های طراح در این زمینه برای ایجاد رندر 360 درجه حرفه ای معمولا از چندین نرم افزار قوی و برخی نرم افزار های جانبی (پلاگین ها) برای این کار استفاده می کنند.
و برای گرفتن رندر پروژه های عظیم از تکنیک شبکه بین چندین سیستم کامپیوتری نیز بهره می برند تا زمان رندر به درازا نکشد. به این ترتیب رندر های نهایی به شکل حرفه ای و با کیفیت بالایی ایجاد می شوند.

02 1024x1024 - مهمترین ویژگی رندر 360 درجه چیست؟