نحوه مدلسازی صنعتی و ابزار های مخصوص برای این کار

مدلسازی صنعتی ابزاری خلاقانه برای بیان فرایند تولید است. مدل صنعتی از یک نمایش مفهومی ساده شروع شده تا ارائه مدل با جزئیات بالاتر در هر صنعتی، نوع و پیچیدگی مدل صنعتی به هدف ساخت مدل بستگی دارد.
معمولا مدلسازی صنعتی فرایندی نسبتاً پیچیده است، سازندگان مدل باید پیش از این آنکه به این کار اقدام کنند باید اصول را کاملاً درک کنند و سپس فرآیند عملیاتی را به یک جسم فیزیکی تبدیل کنند.

016 1024x1024 - آموزش مدلسازی صنعتی 3D

انیمیشن صنعتی اضافه کردن عناصر تعاملی مانند بالا رفتن دود و آب تندباد در مدلسازی صنعتی، به بینندگان کمک می کند تا مدل صنعتی را بهتر درک کنند و اضافه کردن سیستم روشنایی به یک مدل صنعتی می تواند در درک بیننده تاثیر گذار باشد.
برخی از مدل های صنعتی دارای یک اثر پویا هستند که به مخاطبین این امکان را می دهد تا مخاطب روند کلی و روند رو به رشد مدل را مشاهده کند، بنابراین مدلسازی صنعتی به عنوان یک ابزار ارزشمند در رویدادهای تجارتی، می تواند کمک شایانی به کارفرمایان کند.
برای اینکه بهتر بتوانیم در زمینه تولید انیمیشن صنعتی کار کنیم و در زمینه ساخت انیمیشن صنعتی فوق العاده قوی باشیم ، نیاز است تا با مدلسازی صنعتی خوب آشنا شویم، مدلسازی اجزای انیمیشن صنعتی توسط نرم افزارهای سه بعدی و دو بعدی مانند Maya انجام می شود. برای این کار نیاز است که تخصص لازم را در زمینه طراحی و مدل سازی داشته باشید.

017 1024x1024 - آموزش مدلسازی صنعتی 3D

از مدلسازی صنعتی می توان در موارد مختلفی استفاده کرد، برای مثال:

 مدل صنعتی سیستم های انتقال مواد در یک کارخانه بزرگ
 معماری و ساخت و ساز
 کالاهای مصرفی و خرده فروشی
 مدل صنعتی تجهیزات لجستیکی
 تجهیزات منابع طبیعی، معدن، نفت و گاز
 مدل قطعات حمل و نقل
 هوافضا و دفاع
 مهندسی و کارهای عمرانی
در کشور ما تیم طراحان بسی گرافیک در سال های اخیر پیشرفت های زیادی در این زمینه داشته اند. شما به راحتی می توانید برای انجام پروژه های مدلسازی صنعتی به وب سایت این شرکت مراجعه کنید تا در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت و همچنین مناسب ترین قیمت پروژه های صنعتی خود را مدلسازی کنید.

مهمترین نرم افزار برای رندر قطعات صنعتی؟

تجسم یک شیء سه بعدی، مانند، یک مدل کارخانه یا یک قطعه بزرگ از تجهیزات یا ماشین آلات، بر اساس تصاویر 2D یا شبیه سازی های رایانه ای، اغلب دشوار است. مدلسازی صنعتی می تواند کل داستان را روایت می کند. این که آیا شما با سازنده، سرمایه گذاران، مشتریان یا مشاوران شهری در حال برقراری ارتباط و همکاری هستید، یک مدل صنعتی ایده و چشم انداز را به صورت دقیق به تصویر می کشد.
اکنون با وجود فناوری های نوین ساختگی، مانند نرم افزارهای مدلسازی صنعتی، مدل ها در زمان کمتری ایجاد می شوند، مقرون به صرفه تر، دقیق تر هستند و قادرند سطح بالاتری از جزئیات را نشان دهند. مدل هایی با نماهای برش خورده، ویژگی های جدا از هم ویژگی های تعاملی، قسمت های متحرک و سناریوهای پیشرفته روشنایی، به شما امکان می دهند تا تعامل فوری و احساس ماندگاری ایجاد کنید.
این که آیا مدلسازی صنعتی در فرآیند فروش، نمایشگاه تجاری یا فرآیندهای تصویب مورد استفاده قرار می گیرند، می تواند تأثیر بسزایی برای کارفرمایان در بسته شدن نتایج مطلوب داشته باشد.
رندر صنعتی سه بعدیبرای به تصویر کشیدن مدل نهایی، نیاز به برخی ابزارهای پیشرفته در این زمینه داریم تا مدل آماده شده به تصاویر با کیفیت بالا تبدیل شوند. این ابزراها و یا به اصطلاح نرم افزارهای کامپیوتری در انواع مختلفی وجود دارند. باید گفت که نرم افزارهای مخصوص مدلسازی صنعتی بخش زیادی از کار مدل سازی و تصویرسازی را برای ما انجام می دهند.
با پیشرفتی که در زمینه رندرینگ مدل ها و انیمیشن صنعتی، داشته ایم، اکنون طراحان ما قادر به گرفتن رندر ۳۶۰ درجه از فضای هر پروژه ها هستند. این روز ها یکی از بخش های بسیار محبوب در کارهای صنعتی، رندر ۳۶۰ درجه و نمایش آنها در قالب هدست های واقعیت مجازی برای کارفرمایان و مشتریان است .

018 1024x1024 - آموزش مدلسازی صنعتی 3D
010 - آموزش مدلسازی صنعتی 3D

انیمیشن صنعتی از جمله نرم افزارهایی که برای مدلسازی صنعتی مورد استفاده طراحان قرار می گیرد، می توان به نرم افزار Maya و 3D max اشاره کرد و برای رندرینگ مدل ها نیز بیشتر از پلاگین vray استفاده می کنند. vray یکی از افزونه های بسیار سودمند در تری دی مکس، مایا و سایر نرم افزار های مدل سازی می باشد که استفاده از آن برای طراحان، هنرمندان و معماران، برای پیاده سازی ایده های ذهنی و همچنین، برای فرآیند تولید یک تصویر یک افزونه بسیار عالی است.
البته ناگفته نماند که در زمینه مدلسازی صنعتی از افزونه های بسیاری نیز استفاده می شود. vray نیز افزونه مناسبی برای بروز خلاقیت های فردی است و می توان با بهره گیری از قابلیت های این افزونه در زمینه طراحی و مدل سازی های صنعتی گامی رو به جلو برداشت.

انواع روش های مدلسازی محصول؟

مدلسازی صنعتی به کارخانه دار، معمار، پیمانکار و مالک کمک می کند تا جلوه ساخت نهایی را پیش بینی کرده و از منظره ها، زمین ها و سایر عناصر استفاده کنند. مدل های سه بعدی صنعتی می توانند به طراحان در برقراری ارتباط مؤثر با مالک کمک کنند، از نتایج مطلوب اطمینان حاصل کرده و از اجرای گران پروژه جلوگیری کنند.
مدلسازی صنعتی می تواند یک مدل مونتاژ / تک مفهومی تک رنگ یا مدل های کاملاً رنگی و با جزئیات بالا باشند. مدل های صنعتی می توانند نمای بیرونی قطعه یا طرح و طراحی داخلی یک قطعه و یک وسیله صنعتی را نشان دهند؛ و هزارن ویژگی دیگر که به کمک مدلسازی صنعتی برای ما ایجاد می شود.

011 1024x683 - آموزش مدلسازی صنعتی 3D
013 1024x768 - آموزش مدلسازی صنعتی 3D

شرکت های طراحی، برای مدلسازی قطعات و یا یک وسیله صنعتی از روش ها مختلفی استفاده می کند تا به نتیجه مطلوب دست یابند. روش ها بستگی به هدف پروژه و نوع محصولی دارد که قرار است مدل سازی شود. معمولا در ایران شرکت های طراحی از تعدادی نرم افزار برای این کار استفاده می کنند؛ و برای تبدیل مدل به تصاویر حقیقی از افزونه های جانبی نرم افزار ها کمک می گیرند.
مدل های صنعتی می توانند به راحتی محصول شما را برای مخاطبانتان آسانتر کنند و از بروز چالش های گران قیمت و مشکلات حمل و نقل به نمایشگاه های تجاری جلوگیری کنند. همچنین مدلسازی صنعتی به خصوص مدل هایی که از آنها برش تهیه شده، می توانند عملکرد داخلی محصول شما را نشان دهند.
هیچ پروژه ای خیلی بزرگ یا خیلی کوچک نیست – اگر بتوانید آنرا طراحی و مدل سازی کنیم، مدل های مقیاس پذیر به شما امکان نمایش محصولات خیلی کوچک را می دهند، در صورتی که دیدن آنها در اندازه های معمولی برای انسان ها بسیار دشوار است.

انیمیشن صنعتینرم افزارهای مخصوص مدلسازی صنعتی

نرم افزارهای مدلسازی صنعتی به کاربران کمک می کند تا قبل از ساختن یک نمونه اولیه فیزیکی، از ایرادات طرح و همچنین محاسن طرح آگاه شوند و به نوعی با مدل طراحی شده ارتباط برقرار کنند. بسیاری از محصولات روزمره ما از طریق نرم افزار طراحی صنعتی، از تبلت گرفته تا قطعات صنایع نفت و گاز و همچنین اتومبیل، طراحی شده اند.
برای آگاهی و آشنایی با مدلسازی صنعتی می توانید با تیم طراحان بسی گرافیک در ایران ارتباط برقرار کنید تا ضمن دریافت مشاوره از متخصصان این شرکت، از خدمات آنها نیز بهره مند شوید.

01 X0R - آموزش مدلسازی صنعتی 3D